Scouts

Scouts zijn 11 tot 15 jaar oud en spelen niet meer in een themaverhaal, zoals bij de bevers of de welpen wel het geval is. Tijdens (zomer)kampen kan er bijvoorbeeld wel gebruik worden gemaakt van een thema. Er zijn tal van manieren om een gaaf programma te bieden aan deze leeftijdsgroep.

Scouting Delmo - Speltakken Scouts

Wat doen we allemaal?

We doen het hele jaar door leuke activiteiten. Scouts spelen spelletjes als: BB, levend stratego & verschillende sporten. We houden een weekendkamp waarbij we een weekend logeren in het clubhuis of in een tent op het scoutingterrein. We werken aan scoutingtechnieken zoals pionieren, vuur maken & tochttechnieken.

De leiding van de scouts

De leiding verzorgt elk weekend een leuk programma voor hun speltak. Elke zaterdagmiddag staan Eefje, Tara & Anouk voor de scouts klaar. We draaien iedere zaterdagmiddag van 13:30 uur tot 16:30 uur.

Zomerkamp

We sluiten elk scoutingjaar af met een zomerkamp. Het zomerkamp duurt een week en vindt plaats in Nederland of België. Het zomerkamp wordt altijd de eerste week van de basisschoolvakantie gehouden (van zaterdag t/m zaterdag). Elk jaar is er een ander thema voor het zomerkamp. De scouts slapen met z’n vijven of zessen in een tent. ’s Avonds koken de Scouts per ronde in een keukentent. Het zomerkamp van de scouts zit vol leuke activiteiten in het thema van dat jaar.

Het uniform

Het uniform van de scouts bestaat uit een Delmo das, een beige uniformblouse en een blauwe spijkerbroek. Bij iedere activiteit, zoals de wekelijkse opkomst, doe je als lid van scouting je uniform aan. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil.

Scouting Delmo Das
Scouting Delmo - Speltakken Uniform Scouts
Scouting Delmo blauwe spijkerbroek

Kom eens langs

Scouting staat voor uitdaging! Wil jij lid worden van scouting Delmo? Met onderstaande knop ga je naar ons inschrijfformulier. Wil je liever eerst een keertje meekijken? Vul dan ons 3 keer kijken formulier in en ontdek of scouting echt iets voor jou is.

Scouts uniformblouse

Het uniform laat zien dat je bij scouting hoort. De kleur geeft aan bij welke speltak je zit en neemt de ongelijkheid tussen de leden onderling weg. Zo ziet iedereen er hetzelfde uit en is er geen verschil. Hier hechten we bij de Delmo veel waarde aan. De uniformblouse van de scouts koop je bij de Scoutshop, klik op het logo om naar de webshop te gaan.